NALURI...?  

Posted by admin

Gambar Hiasan
"gambar yaya xsempat amek...hehe..."


Salam...


Hari ni aku nk cite sket pengalaman perasaan yg aku rase da lame gyle tependam ngn tetanam jauh kt sudut ati aku... huhu... emm... klu dikire lamenye la kan... aku rase ade jgak la dalam 12 tahun lamenye... hahaha...

camni citenye...

hari tu aku de g umah mmbe aku... sje la kn... aku juz nk dtg borak2 je... xde bnde laen... kebetulan plak time aku dtg tu... ank buah die ade... waaa... umur die dalam 2 tahun... kcik lg... name die khairiyah... panggil yaya... mmg comel baby tu... k dah... abes intro pasal yaya... skang cite aku plak... hehe...

ntah camne la kn... timbul satu prasaan sayang kt baby tu... hahaha... aku pn xtaw cmne bley timbul balik prasaan tu... lame gyle aku rase aku tinggalkan... smpai aku pn xprasan yg aku da lupe prasaan cmtu kat baby... aku pn ape lg... aku amek yaya... maen2 ngn yaya... dukung yaya n bwk yaya g jln2 kt lua umah mmbe aku tu... sronok plak rasenye... :)

sempat jgk aku cium pp yaya... yaya plak tesengeh... haha... aduhai... aku pn sempat gak suap yaya pau kacang sikit yg mak aku kkuskan pg tadi... mmg sedap pau tu... hasil tgn ibu la katekan... mane xsdap kn... hehe... time aku suapkan yaya pau tu... yaya mkn betol... hahaha... tegelak aku... padahal yaya da mkn nasi da... ni nk mkn lagi... ape2 la yaya ni... hehe... mase yaya makan tu... aku tnye yaya... "sdap x yaya??" patu yaya geleng2 kpale... hahaha... tapi ble aku suap yaya nk lagi... hahaha... mungkin geleng yaya tu mksudnye angguk kot... hehe.. klaka la yaya nih... :)

da mase da aku nk balik nih... dari luar umah tu... aku nk bwk la yaya msuk umah... merengek yaya bile aku nk kasi yaya kat mak yaya... hehe... manje dak yaya nih... yg mmbe aku plak cakap si yaya ni gatal sbb nk mlekat ngn aku je... hahaha... mcm2 la yaya nih... :)

ble aku blik umah je... aku trigt balik aku time dulu2... time tu aku drjah 2... aku mmg suke maen ngn baby... time drjah 2 tu aku slalu layan adek aku yg bongsu... haha... mcm2 karenah... pastu baru aku tringt balik... rupenye prasaan yg aku rase time jmpe yaya tadi tu rupenye same ngn prasaan aku ngn adik bongsu aku dulu... aku rase sayang sgt ngn baby... hehe...

ntah laa... ade org ckp tu naluri ayah ntuk zaman aku skang nih... hehe... tapi aku rase tu cume prasaan sayangkan baby... tu je...

sjak dari jmpe yaya tu... ble aku jmpe baby kt mane2 je... aku tesenyum... hehe... n then... dalam mase yg same... aku terfkir plak ngn nasib baby yg xsempat merasai kehidupan dunia... nasib baby yg xsempat nk rase org sayang die... org manjekan die... cian baby yg kne buang merate rate tempat... paling trok skali baby yg kne buang kt tong sampah ngn longkag... apelah salah diorang... aku tetibe plak rase sebak... aku juz doakan org yg melakukan sume tu sedar dan bertaubat... dan ntuk baby yg kurang bernasib baik tu... aku doakan berada di sisi Allah...

xlupe jgk kat baby yg kte tgh jage skang nih... jgnlah kite seksa die... jgnlah kite dera die... anak merupakan amanat Allah... anak jgk merupakan rezeki... sooo... jglah die sbaiknye mcmne kite jg diri kite... didik lah die... huhu... sebak plak aku ckap cmni...

k lah... tu je aku nk post ari ni sbg diari aku... aku brsyukur sgt sbb pertemuan aku ngn yaya buat aku terbukak balik hati aku ntuk baby yg da lame terkubu... mungkin ade hikmah disebalik sume nih... slame 12 tahun barulah timbul balik perasaan tu... terima kasih Ya Rabbi...

This entry was posted on Tuesday, April 20, 2010 at 9:59 PM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment